Aanbod
Home Aanbod Werkwijze Ambassadeurs Over Anke van Luyt Contact
   
     
 
DE TRANSACTIONELE
ANALYSE
aanbod
PERSONAL BRANDING aanbod
NON VERBALE
COMMUNICATIE
aanbod
KLANTWAARDE aanbod
EVALUTION aanbod
GRUMPY OLD MEN AND
GRUMPY OLD WOMEN
aanbod
GRUMPY OLD MEN AND GRUMPY OLD WOMEN

“Wie de ouderen heeft, heeft de toekomst”
 

Twintig jaar geleden was de ”oude dag” een soort status aparte: een nieuwe rol waarin je terechtkwam, met een heel pakket aan bijbehorende gedragsregels. Geen werk meer, laat staan een carrière. Geen seks, geen leuke kleding of opsmuk. Geen plannen! De afgelopen jaren heeft het voorgeschreven rolpatroon snel aan betekenis verloren; een revolutionaire verandering in een beeld dat al eeuwenlang bestond! Alleen niet voor de marketeers…. Nog steeds wordt deze doelgroep gezien als dementerende, mummelende bejaarden in bloemetjesjurken achter de geraniums. Niets blijkt echter minder waar…….

Nederland vergrijst in snel tempo. Momenteel telt Nederland 5,2 miljoen mensen van 50 jaar en ouder. Dit is 32 % van onze totale bevolking. In 2025 zijn 7 miljoen mensen ouder dan 50 jaar! Dit is maar liefst 43% van onze totale bevolking.

Net zo belangrijk als de indrukwekkende groei van het aantal 50-plussers, is de veranderende manier van leven van deze groep. Vergeleken met vorige generaties, staat de 50-plusser van tegenwoordig duidelijk anders in het leven. Dit biedt het bedrijfsleven enorme kansen.

Uit recente onderzoeken in de Verenigde Staten en Europa blijkt een spectaculaire ontwikkeling in het gedrag en de ambities van deze doelgroep. In termen van levensstijl, aspiraties en uitgavenpatroon worden de ouderen jonger. Ze zijn actiever, mobieler, welvarender en omdat ze meer ervaring hebben, dienen ze te worden behandeld als intelligente en kritische klanten.

Het totale vermogen van de 50 plusser is 867,2 miljard euro. Dat is gemiddeld per huishouden € 242.000, -. De 50 minners bezitten gemiddeld € 94.000, -…… 42% van de 50 plusser geeft aan makkelijker geld uit te geven naarmate ze ouder worden. Wellicht maken deze gegevens het interessant genoeg om u in deze specifieke doelgroep met hun specifieke wensen te verdiepen?

De grote groei van het aantal oudere, ervaren consumenten geeft enorme kansen voor het creëren van een substantiële markt. Het Nederlandse bedrijfsleven speelt hier met zijn marketingbeleid nog nauwelijks op in. En laat dus een enorme markt aan consumenten links liggen. U ook? U hebt de keuze om:

  1. Niets te veranderen….
  2. Uw nieuwe marketingbeleid te baseren op vooroordelen.
  3. U echt te verdiepen in de belevingswereld van de “ouderen” en daar uw marketing beleid op te baseren.

Programmasuggestie?

  • Benamingen
  • Benaderen op biologische leeftijd of cognitieve leeftijd?
  • Een ervaren of onervaren consument?
  • Segmentering
  • 10 relevante klantinzichten
  • Do’s and dont’s
  • De verschillen tussen de mannelijke en de vrouwelijke medior/senior
  • Checklist: hoe maak ik mijn bedrijf medior/seniorproof?

Type training:

Groepsverband

Maniéra | Ticheldreef 66 | 6651SH Druten | 06 - 150 867 06 | Stuur mij een mail