Aanbod
Home Aanbod Werkwijze Ambassadeurs Over Anke van Luyt Contact
   
     
 
DE TRANSACTIONELE
ANALYSE
aanbod
PERSONAL BRANDING aanbod
NON VERBALE
COMMUNICATIE
aanbod
KLANTWAARDE aanbod
EVALUTION aanbod
GRUMPY OLD MEN AND
GRUMPY OLD WOMEN
aanbod
EVALUTION:
De 8 fundamenten van gendermarketing


“Hoe verbeter ik de positie van mijn bedrijf in de ogen van vrouwen,
zonder mannen te vervreemden?”
 

Vrouwen zijn de grootste aanjagers van de economie! Ze besteden naast hun eigen inkomen ook het inkomen van hun partner! Het is belangrijk de vrouwen via uw marketing goed aan te spreken. Europese marketeers blijven nog hangen in de gedachte dat vrouwen voornamelijk verantwoordelijk zijn voor aankoopbeslissingen van schoonheidsproducten en dingen in en rond het huis. De realiteit is dat vrouwen beslissen over vrijwel alle aankopen, zeker in de consumentenmarkt. En om dat hard te maken is er onderzoek verricht. De belangrijkste conclusie uit het onderzoek van Bosley: in Nederland wordt afhankelijk van de productcategorie tussen de 83 tot 99 procent van de aankopen gedaan of beïnvloed door de vrouw. Financiële en juridische diensten horen thuis bij de man. Want de man gaat over het geld, zegt Bosley. Althans: dat zijn de algemene normen. De respondenten zijn het hier niet mee eens: de vrouw heeft in 90 procent van de gevallen invloed op deze beslissing.

Daarbij komt dat de vergrijzing een feminisering te weeg brengt. Als mensen ouder worden krijgen ze meer feminiene eigenschappen en ook daarom is een vrouwelijke `touch` aan de marketing gewenst. Feminisering van de marketing betekent niet dat iets roze moet worden om vrouwen te trekken. Er is simpelweg meer behoefte aan vrouwelijke waarden zoals gerichtheid op harmonie en verbondenheid, caring & sharing, en oog hebben voor people & planet. Zaken die eveneens hard nodig zijn om een gezonde economie te krijgen.

Aan de hand van 8 fundamenten leert u snel wat wel en wat niet werkt voor de feminiene samenleving.

Programmasuggestie

  • Harde cijfers
  • Biologische en culturele verschillen
  • Succesvolle voorbeelden uit de markt
  • 1e fundament: Verbinden
  • 2e fundament: Richt je marketing op al haar levens
  • 3e fundament: Als ze het moet vragen is het te laat
  • 4e fundament: Haar brede gezichtsveld
  • 5e fundament: Loop, ren, ga naar haar toe
  • 6e fundament: Creëer een “doorgeefmerk”
  • 7e fundament: Co-ouderschap
  • 8e Fundament: Alles doet ertoe; People, profit, planet
  • Checklist: Toepasbaarheid binnen uw bedrijfsvoering
  • Plan, do, check, act!

Type training:

Groepsverband
Lezing

Maniéra | Ticheldreef 66 | 6651SH Druten | 06 - 150 867 06 | Stuur mij een mail